Yhdessä – Mylly

Poikkeuksellisen kevään jäljiltä on opittu paljon! Myllyssä ei koskaan lannistuta, vaan tartutaan toimeen vaikeinakin aikoina, sillä positiivisuus on kauppakeskuksen yhteinen voimavara. Myllyn tarmokkaat liikkeet ovat läpi kevään kehittäneet uusia tapoja palvella asiakkaita turvallisesti ja uudet rajoitukset huomioon ottaen. Uusia yhteistöitä on syntynyt, naapureiden kanssa on lähennytty ja kommelluksiltakaan ei olla vältytty.

Alta pääset lukemaan Myllyn liikkeiden inspiroivia tarinoita kevään ajalta!

Poikkeusaika yhdisti Myllyn liikkeet yhteistyöhön – donitsien ilosanomaa ja tyylikkäitä kotoilijoita

Arnoldsissa donitsien ilosanomaa on levitetty ilmaisella kotiinkuljetuksella ja Kekäleessä on palveltu muodikkaita kotoilijoita Instagram Shopin avulla.

– Se oli kyllä aika erikoinen tapahtumaketju. Kuulin jälkeenpäin, että hän [asiakas] oli laittanut pystyyn oman yrityksen ja tekee nyt samankaltaisia töitä vapaa-ajallaan toiminimen kautta. Korona on tuonut ihmisiä hyvin kiinnostavalla tavalla yhteen, kertoo Arnoldsin omistaja Tuomo Iljin erikoisesta yhteistyöstä joka syntyi kevään aikana.

– Me teemme kyllä osamme, että kukaan ei jää ilman mahdollisuutta kevät- ja kesäuutuuksien ihasteluun turvallisesti. Toki normaalisti meillä on niin laajat aukioloajat, että se saattaa jonkun halukkaan privaattishoppailijan osalta mennä yöshoppailuksi, mutta mikäs siinä, kertoo Kekäleen myymäläpäällikkö Susanna Grönman.

Lue Arnoldsin ja Kekäleen tarina >>

Kekäleen myymäläpäällikkö Susanna Grönman on iloinen Instagram Shopin saamasta menestyksestä.

Pakkokaranteeniin joutunut yrittäjäpariskunta hyötykäytti ”lepohetket” tehokkaasti – Myllyn liikkeet tukevat toisiaan haasteellisen ajan edessä

Life hyvinvointiliikkeessä yrittäjäpariskunta puhkuu tarmoa ja energiaa, Espritin liikkeessä puolestaan hehkutetaan Myllyn liikkeiden yhteishenkeä.

– Sellainen yhtenäinen solidaarisuus on vallinnut täällä, kaikki ovat saaneet voimaa toisistaan, kertoo Espritin Johanna Huhtala.

– Meillä on vahva asiantuntemus ja valikoimissamme paljon tärkeitä tuotteita tukemaan terveyttä ja hyvinvointia. Se jos jokin on nyt tärkeää, huolehtia itsestään ja muista, summaa Leena Blomqvist Life myymälästä.

Lue Espritin ja Lifen tarina >>

Myllyn Apteekki reagoi ketterästi rajoituksiin – henkilökunta tekee kotitoimituksia kotimatkoillaankin

Myllyn Apteekissa henkilökunta on pitänyt pään kylmänä kasvavien asiakasvirtojen paineessa.

– On ollut meidän kaikkien yhteinen asia tehdä muutoksia ja sopeutua. Pahin tilanne tuli päälle aika yllättäen, mutta olen valtavan ylpeä siitä, kuinka nopeasti saimme asiaan reagoitua. Koko henkilökunta oli nopeasti tilanteen tasalla. Olemme tietysti hyvin tietoisia siitä, että meidän kaltaisemme toiminnan on pystyttävä jatkumaan kaikissa tilanteissa saumattomasti, kertoo apteekkari Anne Elo-Kinnunen.

Lue Myllyn Apteekin tarina ja ohjeet apteekissa asioimiseen >>

Apteekkari Anne Elo-Kinnunen on ylpeä työntekijöiden ammattitaitoisesta ja mukautuvasta otteesta poikkeusaikana.

Yhtenäinen rintama vahvistaa – sisustusta ja sisältöä muuttuneeseen arkeen

Sekä Suomalaisella Kirjakaupalla että Hemtexillä on vahvuuksia palvella asiakkaita lisääntyneen kotoilun aikana ja yhtenäinen rintama on toiminut hyvin.

– Meille on ollut tärkeää pystyä tarjoamaan tuotteillamme ”pakopaikka” stressaavaksi muuttuneessa tilanteessa, kertoo Suomalaisen Kirjakaupan myymäläpäällikkö Erica Ekblom.

– Olemme aika kiva kombo. Hemtex tarjoaa asiakkaille sisustuspuolen ja Suomalainen Kirjakauppa taas sisältöpuolen muuttuneeseen arkeen, kun aikaa on vietetty paljon kotona, Hemtexistä säestetään.

Lue Suomalaisen Kirjakaupan ja Hemtexin tarina täältä >>

Miehet yllättäen aktivoituneet IG-Shopin käyttäjinä – Paikallisuus on Take The Cake – MBakeryn voimasana

Miesten muotiliike Jack & Jones on aktivoinut myös miehiä Instagram-shoppailuun, Take The Cake – MBakery puolestaan on laajentanut valikoimiinsa myös Take Away -lounaat.

– Haluamme tehdä kaiken helpoksi ja turvalliseksi asiakkaillemme, joten kehitämme koko ajan toimintamalleja ohjeistusten ja asiakkaiden palautteiden pohjalta. Varsinkin Instagramissa olemme saaneet paljon yhteydenottoja, kaikille siis suuri kiitos aktiivisuudesta, kiittelee tyylitietoinen vaatemyyjä Anni Koski.

– On ollut ihanaa moikkailla vakkareitamme. Useat ovat tulleet vain hakemaan kahvin mukaan ja toivottamaan meidät tervetulleiksi. Ihan meinaa herkistyä, kun huomaa kuinka paljon me olemme olleet asiakkaiden ajatuksissa ja kuinka moni halusi heti ensimmäisinä päivinä tulla tukemaan meitä, Mira Järveläinen summaa ensimmäisten työpäivien tunnelmia.

Lue Jack & Jonesin ja MBakeryn tarina täältä >>

MIra esittelee kevään aikana saapuneita uutuuksia. Take Away -leivokset ovat olleet suosittuja Mbakeryssä.

Poikkeusaikana muuntautumiskyky mitataan ja selviytyjät punnitaan

Leluliike Casagrandessa tiedetään kikka jos toinenkin vaikeista ajoista selvitymiseen ja New Hairstoressa mennään vaikka läpi harmaan kiven huumorin avulla.

– Kaikki ovat paiskineet kovasti työtä, jotta selviäisimme pahimman yli mahdollisimman pienillä vaurioilla. Työntekijät ovat olleet todella ymmärtäväisiä ja tukeneet meitä kaikin tavoin, heille kuuluu iso kiitos, leluyrittäjä Olli Nieminen Leluliike Casagrandesta.

– Yhteishenki on ollut vahva, kaikki ovat tsempanneet toisiaan ja huumorilla on pahimmatkin päivät selvitetty. Positiivinen fiilis vie aina pidemmälle, niin me uskomme, kertoo kampaamoyrittäjä Nina Palmroth.

Lue Leluliike Casagranden ja New Hairstoren tarinat täältä >>

Ketterä muutoskyky pitää pinnalla

Kulman Kuppilassa nopean reagoinnin ja toimintatapojen muutosten onnistuminen yllätti melkein henkilökunnan itsensäkin ja Jesper Juniorissa pitää jo kiirettä lisääntyneen kotoilun tuottaman ulkovaatetarpeen täyttämiseksi.

– Ei tämä sentään kaikkia ole lannistanut, monet ovat ottaneet tämän mahdollisuutena kehittyä, näin mekin asian ajattelemme. Joskus isoja ratkaisuja täytyy tehdä lennosta, kertoo ravintolapäällikkö Marje Nurmi.

– Onneksi oli verkkokauppa, sitten piti enää keksiä, miten asiakkaille saadaan oikean kokoiset vaatteet ja tuotteet ilman, että niitä täytyy tulla testaamaan. Lapsien kanssa tämä ei ole niin helppo homma, kun he kasvavat niin kovaa vauhtia. Äkkiä me sitten tajusimme ottaa somen mukaan kuvioihin, kertoo Heidi Lindroos Jesper Juniorista.

Lue Kulman Kuppilan ja Jesper Juniorin tarina täältä >>

Marje Nurmi on ylpeä Kulman Kuppilan onnistumisesta kevään aikana.