Myllyn Apteekki reagoi ketterästi rajoituksiin – henkilökunta tekee kotitoimituksia kotimatkoillaankin

Poikkeuksellisen kevään jäljiltä on opittu paljon. Myllyssä ei koskaan lannistuta, vaan tartutaan toimeen vaikeinakin aikoina, sillä positiivisuus on kauppakeskuksen yhteinen voimavara. Myllyn Apteekissa henkilökunta on ollut aktiivista, sillä kotimatkoilla on ajettu myös asiakkaiden kotiinkuljetuksia.

Valmiin verkkokaupan toimivuus pelasti alkuun paljon

Olemassa olevat palvelut, kuten verkkokauppa ja noutopiste kauppakassissa, ovat tulleet Myllyn Apteekissa aivan uudella tavalla tarpeellisiksi kevään aikana. Onneksi toimivat palvelut oli hiottu jo ennen poikkeusoloja, sillä uusia asiakkaita on tullut merkittävästi. Vaikka paljon palveluita oli valmiina, on uuttakin tarvinnut kehittää – ja pikavauhtia!

– Kehitimme kotiinkuljetuspalvelun riskiryhmille ja toimitimme asiakkaiden ostoksia parkkihalliin. Aloimme avaamaan arkisin aikaisemmin ja varasimme ensimmäisen aukioloaikatunnin riskiryhmille. Asensimme myös roiskesuojapleksit kaikille kassoille ja reseptitiskeille, kertoo apteekkari Anne Elo-Kinnunen.

Henkilökunta pitää itseään jatkuvasti ajan tasalla ohjeistuksista ja suosituksista, he olivat esimerkiksi itse jo pyytäneet suojalaseja kassoille ja tiskeille, ennen kuin ne alkoivat yleistyä. Ammattiylpeys ja tekemisen palo on ollut käsin kosketeltavissa koko kevään.

– On ollut meidän kaikkien yhteinen asia tehdä muutoksia ja sopeutua. Pahin tilanne tuli päälle aika yllättäen, mutta olen valtavan ylpeä siitä, kuinka nopeasti saimme asiaan reagoitua. Koko henkilökunta oli nopeasti tilanteen tasalla. Olemme tietysti hyvin tietoisia siitä, että meidän kaltaisemme toiminnan on pystyttävä jatkumaan kaikissa tilanteissa saumattomasti.

Kotiinkuljetuksia kotimatkalla – henkilökunnan jousto lämmittää 

Asiakkaiden kotiinkuljetukset on hoidettu Myllyn Apteekissa omin voimin, kaikki henkilökunnasta ovat osallistuneet ja kuljettaneet tuotteita esimerkiksi omille kotikulmilleen kotimatkalla, tai hypänneet auton rattiin työpäivän hiljaisimpina tunteina. Jokainen on osallistunut!

– Olen valtavan ylpeä henkilökunnastamme! Kaikilla on pysynyt pää kylmänä ja he ovat huokuneet ammattitaitoa ja osaamista vaikean tilanteen edessä. Mitä enempää voisi toivoa?

Nopeasta reagoinnista on tullut kiitosta myös asiakkaiden puolelta.

– Reagoimme nopeasti muuttuneeseen tilanteeseen tietysti myös aukioloillamme. Olemme olleet koko ajan auki ja pidentäneet aukioloja niin, että olemme paremmin pystyneet palvelemaan riskiryhmäläisiä, jotka asioivat kaupassa nykyään aikaisemmin. Siitä olemme saaneet asiakkailta valtavasti kiitosta.

Myllyn Apteekin palvelut riskiryhmille

Riskiryhmien asiointi arkiaamuisin klo 8–9 välillä. Riskiryhmien on kuitenkin hyvä hoitaa apteekkiostokset pääsääntöisesti verkkoapteekin kautta.

Verkkoapteekki palvelee riskiryhmien lisäksi myös kaikkia muitakin asiakkaita, tilattua saa kätevästi sekä reseptilääkkeet että käsikauppavalmisteet.

Lue lisää Myllyn Apteekin kotiinkuljetuspalvelusta. Myllyn Apteekki toimittaa reseptilääkeostoksia 10 km säteellä apteekista.

Me teemme meidän Myllyn – yhdessä! Lue lisää Myllyn liikkeiden inspiroivia tarinoita ja tue paikallisia yrittäjiä. Mylly on auki, tänäänkin!

Lue myös muut Myllyn liikkeiden tarinat!

Katso Myllyn liikkeiden aukiolot täältä.