Kauppakeskus Mylly tukee vuokralaisiaan koronakriisissä

Ravintoloille vapautusta vuokranmaksusta, kaikille korotonta vuokranmaksuaikaa sekä vapaammat aukioloajat

Kauppakeskus Mylly tukee vuokralaisiaan koronavirustilanteen aiheuttaman asiakasmäärien laskun vuoksi. Mylly on muun muassa päättänyt vapauttaa kauppakeskuksessa toimivat kahvilat ja ravintolat vuokranmaksusta kahden kuukauden ajaksi. Lisäksi kaikille vuokralaisille on tarjottu korotonta vuokranmaksuaikaa ja kauppakeskuksen aukioloajat on vapautettu. Myös asiakkaiden arjen sujumista on pyritty helpottamaan monilla toimenpiteillä.

Myllyn tukitoimenpiteet on kohdistettu ensin niihin vuokralaisiin, jotka ovat erityisen haavoittuvassa asemassa. Näitä ovat muun muassa kahvilat ja ravintolat sekä pienet yksityis- ja perheyritykset, joilla ei ole omaa verkkokauppaa.

– Kauppakeskuksen kävijämäärät ovat laskeneet äkillisesti koronavirustilanteen takia, ja haluamme omalta osaltamme tukea liikkeitä selviämään vaikeasta vaiheesta. Tavoitteena on auttaa yrityksiä jatkamaan liiketoimintaansa myös kriisin jälkeen, kertoo toimitusjohtaja Mari Hantula Kauppakeskus Myllystä.

Kauppakeskus Mylly on myös tarjonnut kaikille vuokralaisilleen korotonta vuokranmaksuaikaa. Lisäksi liikkeiden aukioloajat on vapautettu, ja markkinointiin liittyvät maksut on poistettu kaikilta liikkeiltä touko-kesäkuun ajaksi.

– Haluamme myös kannustaa kaikkia liikkeitämme kehittämään ja testaamaan uusia palvelumuotoja. Muun muassa Clas Ohlson on kehittänyt noutopisteen, josta asiakkaat voivat hakea verkkokaupan kautta tilatut ostokset. Pick up point länsipuolen sisäänkäynnin läheisyydessä mahdollistaa sen, että sisälle liikkeeseen tai kauppakeskukseen ei tarvitse tulla.

Helpotusta asiakkaiden arkeen

Kauppakeskus Mylly on tehnyt yhdessä vuokralaistensa kanssa monia toimenpiteitä, joiden toivotaan helpottavan asiakkaiden arjen sujumista.

Riskiryhmät voivat hoitaa apteekki- ja päivittäisostoksensa Myllyn Apteekissa ja Prismassa heille varattuina aikoina. Monilla liikkeillä on myös verkkokaupat, jotka palvelevat normaalisti. Päivittäistavaraostoksissa voi hyödyntää Prisman Kauppakassipalvelua, jossa myös Myllyn Apteekilla on noutopiste. Prisma ja Myllyn Apteekki ovat ottaneet käyttöön myös kotiinkuljetuksen. Lisäksi kaikki avoinna olevat ravintolat tarjoavat take away -annoksia, ja Arnolds-kahvilasta ja Subwaysta saa ruokaa myös kotiinkuljetuksella Foodora-sovelluksen kautta.

Kauppakeskuksen siivousta on tehostettu, ja sisäänkäyntien yhteyteen on asennettu tällä viikolla käsidesiannostelijat.

– Teemme kaikkemme, jotta vuokralaistemme liiketoiminta selviäisi poikkeustilanteesta ja asiakkaidemme arki sujuisi mahdollisimman hyvin. Nyt on tärkeää, että pidämme huolta toinen toisistamme. Yhdessä tästä selvitään, painottaa Mari Hantula.

Lisätietoja:

Kauppakeskus Mylly, toimitusjohtaja Mari Hantula, p. 050 441 9394, mari.hantula@kauppakeskusmylly.fi

Kauppakeskus Mylly on Varsinais-Suomen suurin kauppakeskus. Myllyssä on yli 150 liikettä ja kerrospinta-alaa noin 83 000 neliötä. Kauppakeskuksessa palvelee tavarataloja, liikkeitä urheiluun ja vapaa-aikaan, vaateliikkeitä, ravintoloita, kahviloita ja erilaisia erikoisliikkeitä. Vuonna 2019 Myllyssä vieraili 5,75 miljoonaa kävijää, ja kauppaa tehtiin 233 miljoonan euron arvosta. www.kauppakeskusmylly.fi