Mylly seuraa tiiviisti COVID-19-koronaviruksen tilannetta – Lue vastauksia yleisimpiin kysymyksiin

Kauppakeskus Mylly seuraa tiiviisti COVID-19-koronaviruksen tilannetta ja viranomaisten ohjeistuksia asiaan liittyen.

Mitä kauppakeskus on tehnyt koronaviruksen torjumiseksi?

  • Seuraamme tiiviisti koronaviruksen tilannetta ja viranomaisten ohjeistuksia. Siivousta on lisätty, ja käsihygieniaan kiinnitetään entistä enemmän huomiota. Myös isot tapahtumat on hallituksen ohjeistuksen mukaisesti peruttu.
  • Siivouksen tehostaminen, erityishuomio alla oleviin asioihin:
    • hissit
      • tilausnapit kerroksissa, tilausnapit hississä sisällä, muut mahdolliset kosketuspinnata
    • portaikot, rullaportaat
      • kaiteet, muut mahdolliset kosketuspinnat
    • käytävät, tuulikaapit
      • ovien pielet, kahvat, kosketuspinnat, kaiteet, asiakasroskikset, infotaulut, infopiste, istuinalueet, automaatit
    • WC-tilat
      • ylläpitosiivous aamulla
      • iltapäivällä kattava tarkastuskierros ja ylimääräinen siivous, WC-tilat suljetaan
      • pyyhitään ovenkahvat, hanat, bidehanat, huuhtelupainikkeet, paperitelineet
    • lahjakortti-, talletus ja nostoautomaatit sekä infopöydät
      • siivotaan tehostetusti: nihkeäpyyhintään lisätään mietoa pesuainetta
  • Varotoimena viruksen leviämisen ehkäisemiseksi olemme sulkeneet leikkipaikan, kirjaston ja perhehuoneen toistaiseksi.
  • Olemme ohjeistaneet liikkeidemme henkilökuntaa toimimaan mahdollisissa poikkeustilanteissa.
  • Käsidesiautomaattien lisääminen vessoihin ja asiakasoville
  • Jonotustarrat lisätty käteisnosto- ja talletusautomaateille, lahjakorttiautomaateille ja infopisteelle
  • Turvavälitarrat lisätty hisseihin
  • Infopisteelle on lisätty roiskesuoja
  • Wc-tiloista löytyy hygieniaohjeistukset
  • Viestimme hygienia- ja turvallisuusohjeistuksista diginäytöillä ja äänimainonnassa

Millä tavalla siivousta on tehostettu?

  • Olemme ohjeistaneet siivouksesta vastaavaa yhteistyökumppania noudattamaan erityistä huolellisuutta kosketukselle altistuneiden pintojen puhtaanapidossa ja desinfioimisessa. Esimerkiksi hisseissä, asiakkaille tarkoitetuissa wc-tiloissa, työntekijöiden pukuhuoneiden wc-tiloissa, perhehuoneissa, leikkialueilla ja levähdysalueilla siivouksen määrä on kaksinkertaistettu.
  • Erityistä tarkkuutta kiinnitetään myös ovenkahvojen, kaiteiden ja hissien painikkeiden puhdistukseen.
  • Myös käsihygieniaan on kiinnitetty paljon huomiota. Asiakasovilla on käsidesiannostelijat, ja liikkeitä on ohjeistettu tarjoamaan käsidesiä asiakkaille.

Mitä ohjeita antaisitte kauppakeskukseen tulijoille?

  • Kauppakeskukseen voi tulla normaalisti hoitamaan päivittäisiä hankintoja. Olemme tehostaneet muutenkin laadukasta siivoustamme. Siivouksessa noudatetaan erityistä huolellisuutta kosketukselle altistuneiden pintojen puhtaanapidossa ja desinfioimisessa. Esimerkiksi hisseissä, asiakkaille tarkoitetuissa wc-tiloissa, työntekijöiden pukuhuoneiden wc-tiloissa, perhehuoneissa ja levähdysalueilla siivouksen määrä on tuplattu. Erityistä tarkkuutta kiinnitetään myös ovenkahvojen, kaiteiden ja hissien painikkeiden puhdistukseen.
  • Katso tarkemmat tiedot edellisen kysymyksen vastauksesta.
  • Olemme varmistaneet, että asiakkailla on saatavilla saippuaa käsienpesuun nyt ja myös jatkossa. Asiakasovilla on myös käsidesiannostelijat. Olemme ohjeistaneet myös liikkeitä tarjoamaan asiakkaille käsidesin käyttömahdollisuus esimerkiksi kassojen yhteydessä.

Onko liikkeiden aukioloaikoja rajoitettu?

  • Myllyn liikkeet palvelevat osittain tavallista lyhyemmin aukioloajoin, mutta Prisma, apteekki ja osa liikkeistä palvelevat laajemmin. 1.7.2020 alkaen kaikki liikkeemme palvelevat yhtenäisin rajoitetuin aukioloajoin ja 1.8.2020 palaamme normaaleihin aukioloaikoihin. Haluamme taata asiakkaillamme mahdollisuuden hoitaa arjen sujuvuuteen ja hyvinvointiin liittyviä asioita mahdollisimman helposti.

Miten suojaatte henkilökuntaanne tartunnoilta?

  • Myllyn hallinnon henkilökunta on paikalla vuoroissa varotoimenpiteenä, jotta emme mahdollisesti altistuessamme tartuta koko hallinnon tiimiä. Olemme paikalla kauppakeskuksessa päivittäin ja seuraamme jatkuvasti viranomaisten ohjeistuksia. Liikkeiden henkilökuntaa ohjeistetaan viranomaisohjeistusten mukaan ja lisäksi heillä on omat ohjeistukset, joita käymme tarvittaessa yhdessä läpi.