18.10.2021

Miten Myllyn uusi logo syntyi?

Olet jo varmasti törmännyt Myllyn uuteen logoon ja sloganiin, Maailman ihmeellisin raisiolainen kauppakeskus.  

Ehkä ajattelet, että onpa kiva, tai että vähän kyllä kestää tottua – tai että eihän Raisiossa ole muita kauppakeskuksia, mutta kuulehan siinä totutellessasi niiden syntytarina. 

Logo on ammentanut muotokielensä yllättävän itsestäänselvästä elementistä: Myllyn turbiineista. Turbiineja tutkiskeltaessa niiden sisältä löytyi nimittäin jotain yllättävää, DNA-ketjua muistuttava rakenne, jota alettiin pyöritellä Kristiinankadulla mainostoimisto Grundlagessa. Ja niin kuin sanotaan, siitä se ajatus sitten lähti. 

Koska Myllyn tietävät täällä päin, no, miltei jokainen, ja visiomme tulevaisuudesta on rohkea, olivat suuntaviivat tekemiselle selkeät – otettaisiin askel kauppakeskuksesta kohti jotain enemmän. Logo on vahva ja muunneltava ja uuden sloganin kanssa ne ponnistavat Myllyn historiasta ja siitä ihmeellisyydestä, minkä me näemme Myllyssä joka päivä. Samalla niissä on jotain uutta ja uskaliasta. Ajatonta ja ikonista.

Eikä siinä edes kaikki! Lisäksi Myllylle luotiin uusi äänimaailma – jotta jokainen palanen tekisi meistä vieläkin ihmeellisempiä. Uuden jinglen on säveltänyt Juri Seppä, joka on tehnyt elokuvamusiikkia muun muassa Big Gameen, Rare Exportsiin ja Karppiin. Kuuntelehan siis erityistarkasti, kun kohtaat meidän seuraavan kerran, joko mainoksissa tai kauppakeskuksen sisällä.

Ollaan ihmeellisiä seuraavatkin 20 vuotta.

logo ja turbiinit 


newsletter background decoration
Kiinnostaisiko tarjoukset ja hyvin ihmeelliset uutiset?
Tietysti kiinnostaisi. Tilaa siis Myllyn uutiskirje, sinä ihmeellinen ihminen, niin saat kuulla kaiken tärkeän ensimmäisenä. Kokeile vaikka.